Didysis Penktadienis Panevėžio katedroje
Balandžio 18 d., Didysis Penktadienis. Šią dieną nutyla varpai – gedulo ženklas. Paskutinį kartą jie skambėjo Didžiojo ketvirtadienio vakarą, giedant Gloria Paskutinės Vakarienės Šv. Mišių metu. Varpai vėl suskambės Velykų vigilijoje (Didįjį Šeštadienį).
Panevėžio Kristaus Karaliaus katedroje Didįjį penktadienį minėjome mūsų Viešpaties Jėzaus Kristaus nukryžiavimą ir mirtį. Liturgijai vadovavo vysk. Linas Vodopjanovas OFM, kartu meldėsi katedroje besidarbuojantys kunigai: generalvikaras kun. Eugenijus Styra, katedros administratorius kun. Kęstutis Palepšys, vikaras kun. Raimundas Zimka. Atgailos tarnystę atliko kun. Juozas Kuodis ir G.Kan. V. Viktoras Cukuras. Šią dieną Bažnyčiose nebuvo Eucharistijos šventimo, bet vyko Viešpaties Kristaus kančios pamaldos. Pamaldas sudarė Žodžio liturgija, Kryžiaus pagarbinimas ir Komunijos apeigos.
Viešpaties kančios liturgija vadinama In Passione Domini, kurios ištakos yra labai senos, siekia VII a. Kristaus Kančios pamaldos padalytos į tris dalis: 1. Žodžio liturgija. Pirmasis skaitinys tai ketvirtoji Viešpaties tarno giesmė (Iz 52,13-53,12). Antrasis skaitinys, Kristaus išganymas per skausmingą klusnumą kančioje (Žyd 4,14-16; 5,7-9). Kristaus kančia pagal Joną Evangeliją (Jn 18,1-19,42) 2. Šventojo Kryžiaus garbinimas. 3. Komunija. Po Komunijos Švč. Sakramentas nunešamas į Kristaus kapą.
Po Žodžio liturgijos homilijoje kun. Kęstutis Palepšys iš savo asmeninės patirties su tikinčiaisiais pasidalino, kaip sunku padėti kenčiančiam žmogui, ypač kai jis tikisi iš kunigo konkretaus atsakymo į jo kančią, kurią dažniausiai sudaro įvairios nesėkmės. Vienintelis atsakymas, sakė kun. Kęstutis: žiūrėti į Nukryžiuotąjį. Toks atsakymas ne visus patenkina, nes, regis, tas žiūrėjimas neišsprendžia žmogaus problemų. Tokiais atvejais susikuria tyla. Tyla iš kurios kyla įtampa. Ši įtampos būsena padeda įsiklausyti į Kryžiaus realybę. Taigi tyla būtina sąlyga įtampai, kurioje kryžiaus paslaptis suprantama tik per tylą ir maldą. Tegu ši diena bus galimybė išgyventi įtampą, kurioje rastume atsakymą į Jėzaus ir savo kančios prasmę.
Baigus Kristaus Kančios pamaldas tikintieji bei miesto svečiai Panevėžio Senvagės parke ėjo Kryžiaus Kelią, kurioms vadovavo Panevėžio Ganytojas Linas Vodopjanovas OFM, Panevėžio šv. apašt. Petro ir Povilo parapijos klebonas Romualdas Zdanys, jam talkino parapijos savanoriai.
Kryžiaus kelias Senvagėje
Kryžiaus kelyje kryžių simboliškai nešė įvairių Panevėžio miesto institucijų, organizacijų ar grupelių atstovai.
Pirmoji stotis VIEŠPATS JĖZUS NUTEISIAMAS MIRTI – kryžių paėmė Panevėžio miesto merė Loreta Masiliūnienė su bendradarbiais.
Antroji stotis VIEŠPATS JĖZUS PAIMA NEŠTI KRYŽIŲ – Panevėžio Šviesos mokyklos bendruomenė.
Trečioji stotis VIEŠPATS JĖZUS PARPUOLA PO KRYŽIUMI – Panevėžio miesto stačiatikių bendruomenės nariai su kunigais.
Ketvirtoji stotis VIEŠPATS JĖZUS SUTINKA SAVO MOTINĄ – Motinos maldoje grupelės atstovės.
Penktoji stotis SIMONAS KIRĖNIETIS PADEDA VIEŠPAČIUI JĖZUI NEŠTI KRYŽIŲ – Sielovados centro vadovės (Katechetikos centro vadovė Jurgita Mulokaitė Moraes, Šeimos centro vadovė Ilona Grubinskienė, Daiva Vasiliauskienė, kun. Marko Coduti).
Šeštoji stotis VERONIKA NUŠLUOSTO VIEŠPAČIUI JĖZUI VEIDĄ – vienuolinių bendruomenių veikiančių Panevėžyje atstovės (kotrynietės, apvaizdietės ir Marijos tarnaitės).
Septintoji stotis VIEŠPATS JĖZUS PARPUOLA ANTRĄ KARTĄ – tremtiniai.
Aštuntoji stotis VIEŠPATS JĖZUS RAMINA VERKIANČIAS MOTERIS – Caritas vadovė Roberta Daubaraitė ir savanoriai.
Devintoji stotis VIEŠPATS JĖZUS PARPUOLA TREČIĄ KARTĄ – Panevėžio Įgulos kariai iš Karaliaus Mindaugo Husarų bataliono, Krašto apsaugos savanorių pajėgų 5-osios Vyčio rinktinės kariai ir šauliai, vadovaujami kapeliono kun. pulkininko leitenanto Virginijaus Veilento.
Dešimtoji stotis VIEŠPAČIUI JĖZUI NUPLĖŠIAMI DRABUŽIAI – vaikai ir jaunimas.
Vienuoliktoji stotis VIEŠPATS JĖZUS KALAMAS PRIE KRYŽIAUS – Panevėžio šv. Juozapo globos namų direktorius Patrikas Skrudupis, bendradarbiai ir kapelionas kun. Raimundas Zimka.
Dvyliktoji stotis VIEŠPATS JĖZUS MIRŠTA ANT KRYŽIAUS – Maldos grupelės už dvasininkus atstovės.
Tryliktoji stotis VIEŠPATS JĖZUS NUIMAMAS NUO KRYŽIAUS – Panevėžio autizmo asociacijos „Lietaus vaikai“ nariai.
Keturioliktoji stotis VIEŠPATS JĖZUS LAIDOJAMAS – katalikų vyrų grupelė.
Kurs už mus kaltus kentėjai, Jėzau Kristau, Dieve mūsų, būk mums gailestingas!
s. J. M.